1. den zájezdu
Odlet z Prahy do norského Stavangeru, transfer na ubytování.
2. den zájezdu
Poznávání krásy LYSEFJORDU. Supermoderním
podmořským tunelem RYFAST odjezd ze Stavangeru na
středně náročný výšlap k legendární skalní vyhlídkové plošině
PREIKESTOLEN – Pulpit rock
(Kazatelna). Strmé stěny tohoto jedinečného žulového skalního
útvaru spadají 604 m do fjordu ležícího pod ním. Odpoledne
prohlídka historického centra města STAVANGER s
pitoreskními bílými dřevěnými domy, gotickým kostelem a strážní
věží nad městem. Večer návrat do hotelu.
3. den zájezdu
Stavanger, ranní nalodění na trajekt,
plavba podél členitého západního pobřeží Norska.
Po poledni vylodění ve městě a přístavu BERGEN.
Ubytování v hostelu na okraji města. Odpoledne pěší výstupu
na horu ULRIKEN (643 m). Odměnou je fantastický výhled na
Bergen a okolní fjordy.
4. den zájezdu
BERGEN, historické centrum (UNESCO),
neopakovatelná atmosféra trhu, unikátní hanzovní domy
Bryggen (UNESCO) – středověké kostely, stará čtvrť
dřevěných domů Gamle Bergen, možnost výjezdu lanovkou na
vyhlídku Fløyen, ze které je vidět centrum města
jako na dlani. Dle časových možností návštěva známého akvária.
Večer ubytování v hostelu v okolí Vossu.
5. den zájezdu
Zastávka u kaskádovitého vodopádu TVINDEFOSS.
Přejedeme nádhernými scenériemi k rameni největšího norského fjordu
SOGNEFJORDU (délka 200 km), toto legendární údolí
plné jezer a vodopádů je často přirovnáváno k americkému Grand
Canyonu. Vycházka horským údolím k největšímu ledovci v Evropě
JOSTEDALSBREEN resp. k jeho nádhernému ledovcovému
splazu BRIGSDALSBREEN. Ubytování v hotelu a
večeře.
6. den zájezdu
ZLATÁ CESTA SEVERU. Vyjedeme na horské sedlo s vyhlášenou
vyhlídkou DALSNIBBA (1440 m) s úchvatnými pohledy
na fjord Geiranger, jehož strmé stěny jsou krášleny desítkami
vodopádů, z nichž nejznámější jsou vodopády Sedm sester, Nápadník a
Naděje. Městečko GEIRANGER, ležící v romantických
scenériích GEIRANGERFJORDU (UNESCO). Jeho krásy
nejlépe vychutnáte při vyhlídkové plavbě. Pokračujeme
ORLÍ STEZKOU, překonáme
Nordalsfjord a vyjedeme věhlasnou CESTOU TROLLŮ –
Trollstigveien, která 11 serpentinami překonává výškový rozdíl 800
m a prochází překrásnými horskými scenériemi. Příjezd na ubytování
do kempu v oblasti Andalsnes.
7. den zájezdu
Zastávka u pověstné převislé STĚNY TROLLŮ –
Trollveggen. Pokračujeme podél divoké řeky Rauma do monumentální
soutěsky Romsdalen a dále mohutným údolím
Gudbrandsdalen. Navštívíme olympijský
LILLEHAMMER, ležící u největšího norského jezera
Mjösa. K večeru příjezd do OSLA, večerní prohlídka
města, ubytování v hotelu, případná večeře.
8. den zájezdu
Dokončení prohlídky OSLA – světoznámá budova
radnice, budova Opery, Vigeland park. Transfer na letiště v Oslu a
odlet do Prahy. |
ORIENTAČNÍ CENY POTRAVIN Voda – kolem 15 NOK
Chleba – kolem 15 NOK
Mléko – cca 9 NOK/1 lit./1,5 %
tuku
Sýr – 40 NOK/480g
Máslo – 14,50 NOK/300g
Cukr – cca 13 NOK
Rýže – cca 12 NOK
Káva – 14,50 NOK/250g
Jogurt ovocný – 5,30 NOK/175 ml
Müsli – 27 NOK/350g
Krekry – 11 NOK/250g
Pivo – 28,90 NOK/0,7 lit.
Cola – 15,90 NOK/1,5 lit.
Džus – 14,90 NOK/1 lit.
jídlo v restauraci – min 100 NOK (pizza), 150-200
NOK večeře v restauraci
ORIENTAČNÍ CENY VSTUPŮ (z r. 2021) – ceny v
NOK
Preikestolen – pěší výstup zdarma (cesta cca 4,5 km a 300 m
převýšení)
Bergen – akvárium 310 NOK
Bergen – lanovka na vyhlídku Fløyen 130 NOK / zpáteční
Vyhlídka Dalsnibba (min. 40 osob) 45 NOK
Geiranger – loď cca 360 NOK (v případě plavby trvající 60 minut) /
cca 405 NOK (90 minut), audio v českém jazyce
Oslo – opera – 50 minutová prohlídka 120 NOK
DOPORUČENÉ KAPESNÉ
Doporučujeme na vstupy cca 1200 NOK , není podmínkou všechny
objekty navštívit. Další kapesné dle vlastního uvážení. Vstupné do
navštívených objektů, vláčky, lanovky, MHD, lodičky, trajekty na
ostrovy u výletů nejsou zahrnuty v ceně zájezdu, pokud není v
odstavci „cena zahrnuje“ výslovně uvedeno jinak.
MĚNA A KURZ
Norská koruna (značení NOK), 1 NOK = cca 2,50 Kč
https://www.kurzy.cz/kurzy-men/nejlepsi-kurzy/NOK-norska-koruna/ |
CESTOVNÍ DOKUMENTY
Na cestu nezapomeňte platný cestovní doklad. I když jsme od 1. 5.
2004 členy EU a pro cesty na území EU stačí občanský průkaz (jen
tzv. karta, od 1. 1. 2006 jen se čtecí zónou), doporučujeme všem
vzít s sebou raději platný cestovní pas. CK nemůže přebírat
odpovědnost za úspěšné odbavení svých klientů při přejezdech.
Prosím, nezapomeňte, že vaše cestovní pasy musí být platné ještě
alespoň půl roku po návratu z dovolené. Dle vyjádření MV ČR je
občanský průkaz cestovním dokladem pouze pro držitele dokladu.
Každý účastník zájezdu je osobně odpovědný za dodržování pasových,
celních, zdravotních a dalších předpisů země, do níž cestuje. CK
nepřebírá odpovědnost za vízové povinnosti cizích státních
příslušníků do navštívených zemí. Prosím mějte u sebe několik kopií
cestovního dokladu, popřípadě i v elektronické podobě (např.
uložené v emailové poště). Tyto kopie mohou usnadnit řešení mnoha
situací.
CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ (ZA PŘÍPLATEK)
Každý účastník zájezdu je povinen vycestovat do zahraničí s
cestovním pojištěním.
Cestovní kancelář REDOK TRAVEL má uzavřenou pojistnou
smlouvu č. 1360500204 s pojišťovnou UNIQA a.s.
Pojištění není limitováno věkem účastníka. Pokud jste si
prostřednictvím CK zakoupili komplexní pojištění (nebo je již
zahrnuto v ceně zájezdu), jste pojištěni v následujícím
rozsahu:
Pojištění léčebných výloh v zahraničí 7 000 000 Kč
Úrazové pojištění – trvalé následky úrazu 600 000 Kč
Úrazové pojištění – smrt následkem úrazu 300 000 Kč
Úrazové pojištění, nemocniční odškodné (hosp.+nemoc) 600 Kč/den
Pojištění odpovědnosti za škodu na zdraví a věci 3. osoby 5 000 000
Kč
Pojištění zavazadel 20 000 Kč/ks (max. 40 000 Kč)
Pojištění storna zájezdu 15 000 Kč (spoluúčast klienta 20%)
Při pojistné události v zahraničí je třeba kontaktovat asistenční
službu v Praze – tel: +420 296 333 696, kde oznámíte, k jaké
pojistné události došlo a asistenční služba Vám poradí, jak dále
postupovat. Nezapomeňte s sebou Evropský průkaz zdravotního
pojištění (karta zdravotního pojištění v ČR). Smluvní vztah vzniká
mezi klientem a pojišťovnou, případné pojistné události řeší klient
přímo s pojišťovnou. Součástí pojištění je i automatické a
bezplatné prodloužení platnosti pojištění pro zpožděný návrat v
případě, kdy se pojištěná osoba z důvodu zásahu vyšší moci (např.
uzavření leteckého provozu, živelná pohroma v místě dovolené,
apod.) nemůže vrátit do ČR v původně plánovaném termínu. Pojištění
léčebných výloh a asistenčních služeb zahrnuje i pojištění
plážových adrenalinových aktivit, které si pojištěný může zakoupit
podle svého zájmu přímo na pláži (např. jízda na vodním skútru,
jízda na banánu, jachting, parasailing, vodní lyžování, potápění s
instruktorem, apod.). Pojištění storna obsahuje i pojištění z
důvodu nedobrovolné ztráty zaměstnání a pojištění nevyužité
dovolené. Další informace o pojištění jsou uvedeny na stránkách
www.redok.cz.
Pojištění se řídí Všeobecnými pojistnými podmínkami pro cestovní
pojištění UCZ/Ces/14 a Rámcovou pojistnou smlouvou. Pojištěný
klient tímto potvrzuje, že se seznámil s rozsahem pojištění, že
převzal Všeobecné pojistné podmínky pro cestovní pojištění, byl s
nimi seznámen a souhlasí s jejich zněním.
Cestovní kancelář je pojištěna v souladu se Zákonem
č.159/1999 Sb., certifikát pojištění na www.redok.cz. |
ELEKTRICKÉ
ADAPTÉRY
Zásuvky a elektrická síť mají v Norsku zcela běžné
evropské parametry – napětí 220 V. Nebudete potřebovat žádné
cestovní adaptéry, do elektrických zásuvek lze připojit všechny u
nás běžně používané spotřebiče (dva kulaté
kolíky).
VELVYSLANECTVÍ A KONZULÁTY
Pokud ztratíte pas nebo potřebujete jinou pomoc,
spojte se s velvyslanectvím nebo konzulátem.
Velvyslanectví Oslo – Embassy of the Czech
Republic
Fritzners gate 14, 0244 Oslo
Telefon: +47/22 12 10 31
Fax: +47/22553395, KO-22548332
Nouzová linka: +47/92611283
E-mail: oslo@embassy.mzv.cz
Provozní hodiny úřadu: pondělí – pátek 07.45 –
16.15
Úřední hodiny konzulárního úseku pro veřejnost:
pondělí, středa, pátek 10.00 – 12.00
Honorární konzulát Trondheim Tungaveien 38, Trondheim
Postboks 1862
Telefon: +47/93233100
Nouzová linka: +47/93233100
E-mail: trondheim@honorary.mzv.cz
Konzulární působnost: Střední Norsko (kraje
Sør-Trøndelag, Nord-Trøndelag, Møre og Romsdal a severní část kraje
Oppland)
Provozní hodiny úřadu: pondělí – pátek 09.00 –
16.00 (doporučuje se dohodnout schůzky předem)
Honorární konzulát Sjøvegan
St. Hansveien 36, Sjøvegan
Postbox 31
Telefon: +47-909 755 99
Nouzová linka: +47-909 755 99
E-mail: sjovegan@honorary.mzv.cz
Konzulární působnost: kraje Nordland, Troms a
Finnmark
Provozní hodiny úřadu Sjøvegan: 12.00 – 20.00
(doporučujeme dohodnout schůzku předem)
DŮLEŽITÁ TELEFONNÍ ČÍSLA
Tel. předvolba: 0047
Policie: 112
První pomoc: 113, Oslo 22932293
Požárníci: 110
Dopravní informace: 175 nebo http://www.vegvesen.no
Informace o telefonních číslech:
1881
Informace o Norsku na internetu: např. portál
http://www.norge.no, http://www.visitnorway.com
DOPORUČENÍ PRO TURISTY
DROZD – Registrace občanů při cestách do
zahraničí
http://drozd.mzv.cz
Projekt „Dobrovolné registrace občanů České
republiky při cestách do zahraničí (DROZD) umožňuje českým občanům
poskytovat na dobrovolném základě informace o svém plánovaném
pobytu v zahraničí.
CELNÍ A DEVIZOVÉ
PŘEDPISY
Norsko má velmi přísné předpisy pro dovoz a vývoz
některých druhů zboží; je možno do nich nahlédnout na webové
stránce http://www.toll.no
V hotovosti lze bez omezení dovézt nebo vyvézt
bankovky a mince v hodnotě max. 25.000 NOK. Vyšší částku je nutné
přihlásit a zapsat do předepsaného formuláře; najde-li kontrola
vyšší nepřiznanou částku, zabaví ji a uloží
pokutu.
Zákaz dovozu nápojů s vyšším než 60 % obsahem
alkoholu, narkotik, jedů a léků (léky dovoleny pouze v menším
množství pro osobní potřebu, doporučuje se mít potvrzení lékaře,
nejlépe v angličtině), dále zbraní, střeliva a zábavné pyrotechniky
(bez speciálního povolení), ptáků a exotických
zvířat.
Bezcelně je možno dovézt zboží v hodnotě do 6.000
NOK (při návštěvě mimo Norsko do 24 hod. do 3.000 NOK), tato částka
zahrnuje též alkohol a tabák.
Množství alkoholu a tabáku, které lze do Norska
bezcelně dovézt:
1 litr lihovin a 1,5 litru vína a 2 litry
piva
a 200 ks cigaret nebo 250g tabáku a 200 ks
tabákového papíru.
Kvóta lihovin může být vyměněna za 1,5 litru vína
nebo piva, zatímco kvótu na víno lze vyměnit za stejné množství
piva. Kvóta na tabák může být vyměněna za 1,5 litru vína nebo
piva.
Alkohol mohou dovážet pouze osoby starší 18 let,
alkohol s obsahem 22% a více pouze osoby starší 20
let.
Masa a mléčných výrobků lze do Norska ze zemí EHP
bezcelně dovézt celkem max. 10 kg. Pro osobní spotřebu je možné
dále bez dalšího povolení dovézt do 10 kg ovoce a zeleniny, do 25
ks řezaných květin, do 3 kg cibulí či hlíz květin, do 5ks
pokojových rostlin z evropských zemí a do 50 balení semen. Bez
speciálního povolení není možné dovézt brambory v jakémkoliv
množství.
Informace o předpisech pro dovoz psů a koček lze
získat na http://www.mattilsynet.no a v zásadě
znamenají, že takové zvíře musí mít identifikační čip, musí být
vybaveno pasem EU (EU Passport) a doklady o provedeném očkování
proti vzteklině a dalších prohlídkách. Viz též informace Státní
veterinární správy na http://www.svscr.cz
DŮLEŽITÁ UPOZORNĚNÍ
• Prosíme o důkladné označení Vašich
zavazadel Vaším jménem a CK REDOK
• Účastníci zájezdu jsou povinni být v
průběhu celého zájezdu na smluveném místě a ve stanovenou dobu,
kterou určí průvodce. Nelze, aby z důvodu vaší nedochvilnosti byli
ostatní klienti kráceni na svých právech, jak v oblasti poznávání,
ubytování, stravování a dalších. V případě jakékoliv nedochvilnosti
informujte prosím neodkladně průvodce zájezdu. V místech srazu čeká
autobus max. 30 min., při definitivním odjezdu do ČR pak maximálně
1 hod. V případě, že jde o letecké zájezdy, návaznost na trajekt
apod. je zde čekací doba pouze 30 min.). Cestovní kancelář ani
dopravce za těchto okolností nenesou žádnou morální ani finanční
zodpovědnost.
• CK nepřebírá odpovědnost za jednání
cestujících, které by bylo v rozporu se zákony příslušné
země.
• Služby nečerpané vlastní vinou propadají
bez náhrady.
• Do autobusu doporučujeme pohodlné
oblečení, příruční zavazadlo a event. malý polštářek pod hlavu či
deku.
• Je povolen převoz zavazadel do hmotnosti
15 kg/os. V případě nadváhy nemusí být zavazadla převzata k
přepravě. Rovněž nebudou převzata balení minerálních vod či jiných
nápojů.
• Při odchodu z autobusu na výletech, při
prohlídkách apod., neponechávejte v autobuse finanční prostředky,
osobní doklady, platební karty, fotoaparáty, kamery aj. cenné věci.
Dopravce ani CK neodpovídá za jejich případnou ztrátu nebo
odcizení.
• Nezapomeňte vzít s sebou léky, které
užíváte, pohodlnou obuv, deštník nebo pláštěnku a dobrou
náladu.
• CK si vyhrazuje právo z organizačních
důvodů změnit místo ubytování dle Všeobecných smluvních
podmínek.
V současné situaci je nutné počítat se zvýšenou kontrolou na
hranicích a je pro nutné dodržet množství alkoholu a cigaret
deklarované v odbavení.
Program zájezdu dle katalogu, může být však
přizpůsoben časovému limitu na trase, počasí, nepředvídatelným
okolnostem na cestě i po dobu konání zájezdu. Změna programu
vyhrazena!
DŮLEŽITÉ POKYNY TÝKAJÍCÍ SE LETECKÉ
PŘEPRAVY
Co si můžete vzít do příručního
zavazadla: Je nepřípustné brát na palubu letadla nože,
nůžky, pilníky a jiné předměty ostré povahy, střelné zbraně a
jejich imitace, tupé předměty (obušky apod.), které mohou být
využity jako zbraň, jakékoli výbušné a hořlavé látky, jakékoli
chemické nebo toxické látky. Dále je zakázáno brát na palubu
jakékoliv vlastní tekutiny (voda, nápoje, sirupy, polévky), krémy,
oleje, roztoky, spreje, parfémy, mascara, gely vlasové a sprchové,
tlakové nádoby, holicí pěny, deodoranty, pasty a zubní pasty,
krémy, směsi kapalných a pevných látek apod. Tyto předměty je nutno
umístit do zavazadel k odbavení. Uvedené tekutiny a gely mohou být
přepravovány pouze: v jednotlivých baleních o maximálním objemu
100ml umístěných v jediném průhledném, opakovaně uzavíratelném
plastovém sáčku o maximálním objemu 1 litr a předložené k
samostatné kontrole mimo kabinové zavazadlo. Tekutiny, které můžete
mít v kabinovém zavazadle bez omezení: léky a dietní jídlo
(doporučuje se lékařský předpis nebo potvrzení). Kapalné léky mohou
být převáženy v objemu větším než 100 ml, pokud je cestující
potřebuje během cesty ze zdravotních důvodů. Tyto léky musíte
nahlásit zvlášť během bezpečnostní kontroly na letišti.
Doplňující postupy bezpečnostních kontrol
Evropská komise zavádí povinné vyjímání
elektronických zařízení (notebooky, rádia apod.) a jejich
samostatnou detekční kontrolu. Ta se týká i svrchního oblečení
(bund, kabátů apod.). Tato opatření jsou na letišti Václava Havla
už aplikována a opatření EU nebude mít vliv na stávající průběh
kontrol.
Více informací o bezpečnostních pravidlech
letiště Praha: https://www.prg.aero/bezpecnostni-pravidla
Doprava na/z letiště v Praze
Každý účastník si zajišťuje sám. Na letiště je možné se dopravit
autobusem MHD č. 119 ze stanice metra A „nádraží Veleslavín“ nebo
ze stanice metra B „Zličín“ autobusem č. 100.
Parkování nejblíže letišti Václava Havla v Praze
Ve spolupráci se společností GO Parking
můžete využít prostřednictvím následujícího odkazu
https://www.goparking.cz/rezervace/krok1/?promo=red026,
popřípadě navštívit přímo oficiální stránky www.goparking.cz
Při uvedení promokódu RED026 získáte slevu na parkování na
chráněném a hlídaném parkovišti. Na letiště a z letiště vás odveze
BEZPLATNĚ mikrobus společnosti GO Parking – více na www.goparking.cz
|